Hrvaški bojkot trgovin: Prisilili trgovce k znižanju cen! #video
Hrvaški potrošniki so se odločili za odločen korak proti naraščajočim cenam, kar je vodilo v množični bojkot trgovin. Rezultati tega ukrepa so že vidni, saj so trgovine skoraj prazne, izdanih računov pa je za polovico manj kot prejšnji teden.

Hrvaški potrošniki so se odločili za odločen korak proti naraščajočim cenam, kar je vodilo v množični bojkot trgovin. Rezultati tega ukrepa so že vidni, saj so trgovine skoraj prazne, izdanih računov pa je za polovico manj kot prejšnji teden.
Učinki bojkota na hrvaškem trgu
Na Hrvaškem se je zaradi naraščajočih cen osnovnih dobrin začel bojkot trgovin, kar je povzročilo opustošene trgovske centre in parkirišča. Uradni podatki davčne uprave potrjujejo, da je bilo izdanih računov skoraj za polovico manj kot prejšnji petek. Pobudniki akcije, vključno z Josipom Kelemenom, svetovalcem potrošniške platforme “Halo, inspektore” trdijo, da so že dosegli znižanje cen določenih izdelkov. Na primer, cena sredstva za sijaj posode, ki je bila prej trikrat višja kot v Nemčiji, je zdaj bistveno nižja.

Organizacija in podpora bojkotu
Pobuda za bojkot se je začela širiti preko Facebook skupine potrošniške platforme Halo, inspektore, ki jo podpira evropski center potrošnikov za izvrstnost (ECIP). Sporočilo, ki se je širilo prek družbenih omrežij, je pozivalo potrošnike, naj zrušijo visoke cene. Akcijo so podprli tudi nekateri politiki in vodja hrvaškega združenja za zaščito potrošnikov Ana Knežević, ki je izpostavila, da je organizacija potrošnikov ključnega pomena.
https://www.facebook.com/halo.inspektore/videos/455249524185524
Politična reakcija in prihodnji ukrepi
Na bojkot so se odzvali tudi vladni predstavniki, vključno s premierjem Andrejem Plenkovićem, ki je povedal, da gre za pomembno sporočilo državljanov. Hrvaška vlada pripravlja nove ukrepe za omejitev cen, ki naj bi jih sprejeli naslednji teden. V primeru, da trenutni bojkot ne bo prinesel želenih rezultatov, potrošniška združenja napovedujejo možnost podaljšanja protestov.
Podatki davčne uprave o zmanjšanem prometu
Po podatkih hrvaške davčne uprave je bilo v petek izdanih davčno potrjenih računov v maloprodaji za 40 odstotkov manj, skupna vrednost računov pa je upadla za 47 odstotkov v primerjavi z minulim petkom. Ti podatki jasno kažejo na močan vpliv bojkota na trgovski promet in potrjujejo učinkovitost ukrepa s strani hrvaških potrošnikov.
Bojkot na Hrvaškem tako predstavlja pomemben korak v boju proti naraščajočim cenam in kaže na moč organiziranih potrošnikov pri doseganju sprememb na trgu.
Spletno uredništvo



