Skrite freske v vili Farnesina: Naključno odkritje razkrilo stoletja star umetniški zaklad
Med rutinskim pregledom električnih kablov v sloviti renesančni vili Farnesina v Rimu se je zgodilo nekaj izjemnega. Električar Davide Renzoni je ob odpiranju stropne lopute naletel na neprecenljiv zaklad – osupljive freske iz 17. stoletja, ki so bile več kot 200 let skrite pred očmi javnosti. Umetnine, delo italijanskega baročnega mojstra Carla Maratte in njegovih učencev Girolama Troppe ter Francoisa Simonota, so skoraj nedotaknjene kljub zobu časa.
“Prva stvar, ki sem jo opazil, je bila pokrajina,” je dejal Renzoni, “nato sem z dodatno svetlobo razkril celotno čudo – freske, za katere sploh nisem pričakoval, da obstajajo.” Skromni električar je tako po naključju postal del pomembnega odkritja, ki razkriva novo poglavje zgodovine te znamenite vile.
Freske so naslikane nad novejšim obokanim stropom iz 19. stoletja, kar pojasnjuje, zakaj so ostale neodkrite tako dolgo. Prikazujejo grb slavne plemiške družine Farnese, nekdanjih lastnikov vile, kar potrjuje, da so bile ustvarjene v času njihovega vpliva. Strokovnjaki ocenjujejo, da freske datirajo v leto 1693, čas, ko je Carlo Maratta užival velik sloves v umetniških krogih.
“To odkritje dodaja nov košček v mozaik zgodovine vile Farnesina,” je poudarila kustosinja vile. “Gre za umetniški zaklad, ki razkriva pomen vile ne le kot renesančne, temveč tudi baročne mojstrovine.”
Vila Farnesina, ki jo je v začetku 16. stoletja dal zgraditi bogati bankir Agostino Chigi, je znana po razkošnih freskah Rafaela in njegovih sodobnikov. Odkritje fresk iz 17. stoletja pa dokazuje, da ima vila še veliko neodkritih skrivnosti.
Čeprav so freske trenutno javnosti nedostopne, jih lahko obiskovalci vile doživijo prek visokoločljivostnih fotografij in videoposnetkov na posebni razstavi, ki poteka do sredine januarja 2025. To omogoča vpogled v umetniško mojstrovino, ki je bila več stoletij skrita pred svetom.
Odkritje fresk je izjemnega pomena za umetnostno zgodovino, saj dodaja novo dimenzijo razumevanju obdobja baroka v Rimu. Carlo Maratta in njegova šola sta bila osrednja figura tedanjega umetniškega dogajanja, zdaj pa se njihova zapuščina širi še na vilo Farnesina.
Spletno uredništvo
Vir slike: Walking tours of Rome