Obnova vipavske hitre ceste za boljši promet in varnost: Dela bodo trajala do leta 2026
Sredi meseca se začenja obsežna obnova vipavske hitre ceste, ki bo potekala v dveh fazah in trajala do konca leta 2026. Projekt, vreden več deset milijonov evrov, bo obsegal tako obnovo cestišča kot tudi dodatne zaščitne ukrepe proti burji, ki pogosto povzroča težave na tej prometni poti. Obnova bo zajela odsek hitre ceste od Razdrtega do Vipavskega Križa pri Ajdovščini in bo vključevala izmenično zapiranje smernih vozišč, prometne preusmeritve in sodelovanje z lokalnimi skupnostmi.
Dela se bodo najprej začela na odseku med Razdrtim in Vipavo, pri čemer bo v prvem sklopu poskrbljeno za postavitev protivetrne zaščite na območju Nanosa, kjer močna vipavska burja pogosto ovira promet. Na tem odseku bo obnovljenih skoraj šest kilometrov cestišča, izvedena pa bo tudi postavitev pilotne stene Rebrnice, obnova krajnih podpor viadukta in postavitev novih varnostnih ograj na izpostavljenih delih.
Skupna vrednost prve faze del, ki naj bi trajala 58 tednov, je ocenjena na 36,8 milijona evrov. Dela bo izvajal konzorcij podjetij Kolektor CPG iz Nove Gorice in Petrič iz Ajdovščine. Po načrtih bo promet proti Razdrtemu potekal po dveh pasovih hitre ceste, medtem ko bodo vozniki proti Vipavi usmerjeni na regionalno cesto Razdrto–Vipava, tranzitni tovorni promet pa bo preusmerjen na mejni prehod Fernetiči.
Druga faza del bo vključevala dodatne protivetrne ukrepe na različnih odsekih ceste, obnovo dodatnih štirih kilometrov cestišča med Razdrtim in Vipavo ter posodobitev priključka Vipava. Obnovitvena dela bodo zajela tudi šest kilometrov vozišča med Vipavo in Ajdovščino, v obeh smereh. Natančen časovni okvir druge faze še ni določen, saj izbor izvajalca še poteka, ocenjeni čas izvedbe pa znaša 63 tednov.
Na podlagi pobude občin Vipava, Ajdovščina in Postojna je bila oblikovana nova prometna ureditev, ki bo med obnovo usklajevala lokalni in tranzitni promet. Lokalni promet bo preusmerjen na vzporedne ceste, da se razbremeni obremenjen odsek hitre ceste in zagotovi nemoten pretok prometa med Primorsko in Notranjsko.
Hitra cesta med Razdrtim in Vipavo je bila zgrajena v več fazah – od leta 1999 do leta 2009 – in zaradi stalne izpostavljenosti vremenskim vplivom že kaže znake dotrajanosti. Burja, ki na tem območju pogosto doseže orkanske hitrosti, že leta otežuje promet, zlasti za tovorna vozila. Po podatkih Darsa dnevno po tem odseku pelje približno 20.000 vozil, od tega 4.400 tovornjakov. Na odseku avtoceste med Postojno in Razdrtim pa dnevno promet preseže 50.000 vozil.
Spletno uredništvo