Iz lokalnih medijev

Maribor uvedel električni vlakec za trajnostno prihodnost #Foto

V Mariboru je včeraj uradno začel voziti prvi električni mestni vlakec, s čimer mesto stopa v smer trajnostne mobilnosti. Vlakec, ki je prijazen do okolja in ne povzroča emisij, bo v zimskem času vozil štirikrat dnevno, karte pa omogočajo tudi uporabo drugih mestnih avtobusov. Ta inovacija prinaša nov način raziskovanja mesta in uživanja v njegovih znamenitostih.

Direktor javnega podjetja Marprom, Ranko Šmigoc, je ob predstavitvi vlakca poudaril, da gre za vozilo, ki ne povzroča hrupa in emisij, kar je v skladu z vizijo mesta o zelenem turizmu in trajnostnem razvoju. Vlakec je bil že preizkušen s skupinskimi vožnjami otrok iz mariborskih vrtcev, kar pomeni, da so se že spoznali s tem novim načinom potovanja po mestu.

“Električni vlakec je vozilo brez emisij in hrupa, torej je prijazno do mestnega jedra in okolja. S tem projektom utrjujemo našo zavezanost zelenemu, trajnostnemu turizmu in mobilnosti,” je dejal Šmigoc.

Potovanje skozi zgodovino in znamenitosti Maribora

Vožnja z vlakcem poteka po 12-kilometrski poti, ki vključuje tri glavna postajališča: pri Turistično-informacijskem centru (TIC) pri frančiškanski cerkvi, pri Najstarejši trti na Lentu in pri Treh ribnikih v Mestnem parku. Potniki imajo možnost postankov na šestih dodatnih lokacijah po želji. Vlakec je opremljen z dvema vagonoma, ki sprejmeta do 50 potnikov, in je prilagojen za invalide.

“Potniku nudimo udobno vožnjo s pogledom na mesto in tudi na zaslone, ki prikazujejo zanimivosti in zgodovino Maribora,” je pojasnil Šmigoc.

Vstopnice in prihodnje načrte

Vozovnice za vlakec so na voljo v TIC, na blagajni Marproma in pri vozniku, kmalu pa tudi preko spleta. Cene so trenutno dostopne, a se bodo verjetno spremenile maja prihodnje leto. Odrasli plačajo sedem evrov, mladostniki in študenti pet, otroci ter osebe z oviranostmi pa štiri evre. Otroci do treh let lahko potujejo brezplačno.

Direktor Zavoda za turizem Maribor, Jure Struc, je izpostavil, da vlakec prinaša novo izkušnjo tako za turiste kot domačine, saj omogoča, da si turisti ogledajo mesto na udoben in informativen način.

“Prinaša novo uporabniško izkušnjo tako za turiste kot domačine. Okoli 70 odstotkov turistov se pripelje v mesto z avtomobilom, nato pa se odpravijo naprej peš. Vlakec jim bo omogočil, da si spočijejo in dobijo namige, kaj vse v Mariboru še obiskati,” je dodal Struc.

Načrti za prihodnost in širitev poti

Župan Saša Arsenovič je napovedal, da bodo prihodnje leto vlakec razširili tudi na obrobje mesta, da bi podprli lokalne vinogradnike. Občina je vlakec kupila s pomočjo financiranja Eko sklada. Celotna vrednost nakupa je bila nekaj manj kot 563.000 evrov, država pa je prispevala skoraj 375.000 evrov. Maribor s tem nadaljuje elektrifikacijo javnega potniškega prometa.

“Vlakec je prišel ravno ob pravem času. Letos se namreč ponašamo z nazivom Zelena prestolnica Evrope, pred tednom dni smo prejeli tudi zlati znak za gostoljubje v državi,” je pojasnil Struc.

Vlakec še nima imena, izbira pa poteka s pomočjo javnosti, kar daje občanom možnost, da so del tega trajnostnega projekta.

 

Spletno uredništvo Toti Maribor

Povezane objave

Back to top button