Iz lokalnih medijev

Kitajska presega mejo 50.000 km hitrih železnic!

Kitajska je s odprtjem nove hitre železniške proge med mestoma Šian in Janan v provinci Šanši presegla mejo 50.000 kilometrov železniških prog za hitre vlake. Proga, dolga skoraj 300 kilometrov, je bistven del prizadevanj za izboljšanje prometne povezanosti in skrajšanje časa potovanja po državi.

Najnovejša proga, dolga 299 kilometrov, omogoča potovanje med mestoma v osrednji Kitajski v zgolj 68 minutah. Gradnja, ki se je začela leta 2020, je vključevala tudi določene izzive, kot je bila preselitev prebivalcev, ki so prejeli nadomestilo v višini 5.000 juanov (okoli 600 evrov) na gospodinjstvo.

Kitajska je s tem omrežjem dosegla, da je skupna dolžina njenih železniških prog za petino večja od obsega Zemlje. V času 14. petletnega načrta, ki traja od leta 2021 do 2025, je bilo zgrajenih dodatnih 12.000 kilometrov prog, kar pomeni 32-odstotno rast od leta 2020, navaja China Railway.

Globalni vpliv in strateški razvoj

Po podatkih portala Global Times ima Kitajska zdaj več kilometrov železniških prog za hitre vlake kot vse druge države skupaj. Član strokovnega odbora ministrstva za industrijo in informacijsko tehnologijo, Pan Helin, je povedal, da ti projekti ne odražajo le hitrega gradbenega tempa Kitajske, ampak tudi osredotočenost na visokokakovosten razvoj infrastrukture in gospodarstva.

“Veliki prometni projekti pogosto postanejo katalizatorji regionalnega povezovanja, saj skrajšujejo potovalne čase in pospešujejo pretok ljudi ter blaga,” je dejal Pan.

Najhitrejši vlaki na svetu

Kitajski hitri vlak C9309 doseže hitrost 350 kilometrov na uro, kar presega japonski shinkansen, ki potuje s hitrostjo do 320 kilometrov na uro. Vlak CR450, ki je bil predstavljen lani, je zasnovan za hitrost 400 kilometrov na uro, na preizkusih pa je dosegel celo 450 kilometrov na uro. Poleg hitrosti vlak izstopa tudi po energetski učinkovitosti in nizkem hrupu v notranjosti.

Strategija za prihodnost

Kitajska je gradnjo omrežja hitrih železnic zasnovala kot strateški nacionalni projekt. Stabilno financiranje iz državnih bank in hitro odločanje so omogočili uspešen in hiter potek gradnje. Velika urbana središča, med katerimi so razdalje od približno 300 do 1200 kilometrov, so idealna za tovrstne vlake, povpraševanje pa je visoko zaradi številnih ljudi, ki potujejo zaradi dela ali študija.

Kitajska z dolžino svojega omrežja hitrih vlakov bistveno prekaša druge države. Na drugem mestu je Španija s skoraj 4000 kilometri hitrih železnic, sledita pa Japonska s 3100 kilometri. Poleg domačih projektov Kitajska v okviru pobude Pas in pot financira železniške projekte tudi v drugih azijskih državah, čeprav so nekateri od teh projektov zastali zaradi gospodarskih izzivov.

 

Spletno uredništvo Toti Maribor

Povezane objave

Back to top button