Kako novi pravilnik o ocenjevanju spreminja šole v Sloveniji

Novi pravilnik o ocenjevanju znanja, ki je začel veljati sredi oktobra, prinaša pomembne spremembe v šolski sistem. Minister za vzgojo in izobraževanje, Vinko Logaj, poudarja, da je cilj zmanjšanje kampanjskega učenja in uvajanje raznovrstnih načinov ocenjevanja. Pravilnik ni posegel v že načrtovane dejavnosti, vendar pa uvaja manjše število ocen, kar že povzroča nekaj zmede v praksi.
Prednosti in slabosti novega sistema
V skladu z novimi smernicami je število ocen omejeno, kar naj bi zmanjšalo potrebo po kampanjskem učenju. Minister Logaj pojasnjuje, da se sistem približuje praksam iz držav, kjer se standardi znanja ocenjujejo na različne načine, s čimer se želijo izogniti prekomerni razdrobljenosti predmetnikov.
Ravnatelj Osnovne šole Sežana, Alen Kofol, dodaja, da je zmanjšanje števila ocen lahko dvorezen meč.
“Vprašanje je, ali bodo učitelji želeli oceniti enako število standardov kot prej. To bi lahko pomenilo, da bodo morali v eni oceni zajeti večje število standardov znanja, kar bi lahko privedlo do težjih testov,”
pravi Kofol.
Reakcije staršev in učiteljev
Predsednica Zveze aktivov svetov staršev Slovenije, Lara Romih, meni, da novi pravilnik predstavlja kompromis.
“Stara praksa, ko smo najprej pisali test, nato pa še enega bolj resnega, je nepotrebna. Učitelji morajo razumeti, da je zmanjšanje števila ocen pozitivno. Kjerkoli naletijo na nejasnosti, se morajo posvetovati z ravnatelji ali ministrstvom,”
pravi Romih.
Nov pravilnik odpravlja tudi nekatere zmotne predstave, na primer, da zaključna ocena pri posameznem predmetu ne pomeni nujno povprečja vseh ocen. To spremembo številni vidijo kot priložnost za bolj uravnoteženo ocenjevanje, ki se bolj osredotoča na dejansko znanje kot na povprečje ocen.
Čeprav spremembe prinašajo izzive, mnogi upajo, da bodo dolgoročno prispevale k boljšemu in bolj pravičnemu izobraževalnemu sistemu. Prav tako je ključno, da se učitelji in šole prilagodijo novim smernicam in izkoristijo priložnosti za izboljšanje načina ocenjevanja.
Spletno uredništvo Toti Maribor



