GospodarstvoPolitikaSvet

Bruselj zaostruje pravila: Euro 7 prinaša nove izzive za avtomobilsko industrijo

Evropska avtomobilska industrija se sooča s še strožjimi zahtevami glede okoljskih standardov, saj Bruselj uvaja nova pravila, ki vključujejo regulacijo zavor in pnevmatik. Obstoječe okoljske regulacije so se skozi leta zaostrovale, novi Euro 7 pa bo postavil povsem nove standarde. Nemčija, kot ena vodilnih avtomobilskih sil v Evropi, čuti velik pritisk zaradi teh sprememb. Visoki proizvodni stroški, močna konkurenca iz tujine, predvsem iz Kitajske, in prehod na električna vozila že ogrožajo stabilnost industrije. Sedaj se pojavlja bojazen, da bo avtomobil postal luksuz, medtem ko se bodo množice morda morale vrniti k uporabi koles.

Euro 7 prinaša pomembne spremembe, saj se prvič osredotoča na neizpušne emisije, ki vključujejo prah iz zavor, obrabo pnevmatik in asfalt. Evropska agencija za okolje poroča, da danes več kot 60 odstotkov delcev PM2,5 in kar 70 odstotkov PM10 na cestah izhaja iz teh virov. Do sedaj so bile regulacije usmerjene predvsem v izpuste iz izpušnih cevi, a se je zaradi modernih filtrov ta problematika močno zmanjšala. S prihodom Euro 7 se pričakuje, da bo industrija sprejela nove standarde, ki vključujejo omejitve za zavorni prah in merjenje ultradrobnih delcev pri bencinskih motorjih.

Električna vozila: Nova pričakovanja

Neizpušne emisije niso zgolj problem vozil z notranjim zgorevanjem; električna vozila se soočajo s podobnimi izzivi. Njihova masa je pogosto večja, kar pomeni večjo obrabo pnevmatik in zavor. Raziskave kažejo, da sodobne pnevmatike lahko generirajo več sto krat več delcev kot motorji z notranjim zgorevanjem z ustreznimi filtri. Euro 7 zato uvaja omejitve zavornega prahu: 3 miligrame na kilometer za električna vozila in 7 miligramov na kilometer za ostala, po letu 2035 pa bo meja enotna za vse – 3 miligrame na kilometer.

Dodatne zahteve in finančni vpliv na potrošnike

Nemčija uvaja dodatne ukrepe, ki vključujejo zvišanje kazni za izpuste CO2, kar bo gorivo podražilo, in davčne olajšave za električna vozila do vrednosti 100.000 evrov. Kritiki te ukrepe označujejo kot »socialno zaščito premožnih kupcev«. Prav tako bodo obvezni 5G eCall sistemi, napredni tahografi in digitalni »okoljski potni listi«, kar bo zahtevalo stalno spremljanje delovanja vozil in programske nadgradnje.

Industrija v krizi: Birokratski pritisk in višanje cen

Posamezni ukrepi predstavljajo velik tehnološki in administrativni izziv. Novi testi vzdržljivosti določajo, da morajo emisijski sistemi brezhibno delovati najmanj 160.000 kilometrov ali osem let, kar pomeni dražje komponente in kompleksnejše homologacije. Električna vozila se prav tako soočajo z zahtevami za večje garancije za trajnost baterij, ki morajo po 100.000 kilometrih ohraniti 80 odstotkov zmogljivosti, po osmih letih oziroma 160.000 kilometrih pa 72 odstotkov.

Nemška avtomobilska industrija na prelomnici

Nemška Bundesbanka opozarja, da je proizvodnja vozil in delov v državi danes nižja za 15 do 25 odstotkov v primerjavi z letom 2017. Veliki dobavitelji zapirajo tovarne ali selijo proizvodnjo v tujino, Ford zmanjšuje število zaposlenih, dobički premium znamk pa padajo. Kitajska prevzema vodstvo na področju električnih vozil in baterij, medtem ko nemški proizvajalci izgubljajo konkurenčnost. Kljub političnim zapletom Bruselj ne kaže zaskrbljenosti glede možne izgube več tisoč delovnih mest.

 

Spletno uredništvo

Povezane objave

Back to top button