Apple pod pritiskom: Kitajski proizvajalci prevzemajo trg

Ameriški tehnološki velikan Apple se sooča z zmanjšanjem svojega tržnega deleža na kitajskem trgu, kar predstavlja pomemben izziv za podjetje. Njihov delež je padel na 13,7 odstotka, kar je posledica okrepljene konkurence s strani domačih proizvajalcev pametnih telefonov.
V prvem četrtletju leta 2025 je Apple na Kitajskem prodal 9,8 milijona iPhonov, kar predstavlja devetodstotni padec v primerjavi z istim obdobjem lani. Posledično je podjetje zdrsnilo na peto mesto med največjimi ponudniki pametnih telefonov na Kitajskem, kar razkrivajo predhodni podatki podjetja za tržne raziskave IDC.
“Kljub temu, da je Apple edini nekitajski proizvajalec med prvih pet, je izguba tržnega deleža resen signal,” je komentiral eden izmed analitikov.
Rast kitajskih proizvajalcev
Mesto vodilnega proizvajalca na kitajskem trgu je prevzel Xiaomi, ki je v prvem četrtletju prodal 13,3 milijona pametnih telefonov, kar predstavlja 39,9-odstotno rast. Uspeh Xiaomija je delno rezultat državnih subvencij, ki spodbujajo nakup cenejših izdelkov, kar je ugodno vplivalo na potrošniško povpraševanje.
Vpliv trgovinskih sporov na prihodnost
Apple se že nekaj časa spopada z naraščajočo konkurenco in zaostritvijo trgovinskih sporov med ZDA in Kitajsko. Analitiki opozarjajo, da bi povračilne carine lahko dodatno povečale stroške in negativno vplivale na potrošniško razpoloženje, kar bi še dodatno otežilo Applove napore na tem pomembnem trgu.
Za Apple se zdi, da se bo moralo podjetje prilagoditi novim razmeram in poiskati inovativne načine, da ostane konkurenčno na globalnem trgu pametnih telefonov.
Spletno uredništvo


