Quantcast
Informer
Spletni posrednik informacij

Vse več kabelskih ponudnikov zavrača programe v lasti United Group zaradi Šolakovih spornih poslovnih praks!

0

Dragan Šolak, ki namerava spomladi v Sloveniji zagnati ambiciozni projekt novičarske strani N1 Slovenija, čez čas pa še televizijsko hišo, ki bo skrbela za krepitev medijskega enoumja pri nas, je znan kot eden najbogatejših Srbov in lastnik skupine United Group, ki deluje tudi v Sloveniji.

 

Medtem ko so Telekom Slovenija, A1 in T2, prenehali oddajati njegove kanale med katere spadata tudi Sportclub in N1, se naj bi podoben scenarij obetal tudi pri naših sosedih. Po Srbiji in Sloveniji želi podobno storiti tudi na Hrvaškem, poroča srbski Kurir in poudarja, da je njegova praksa odigrati znano umazano igro, zaradi lastnega dobička pa naj bi bil vedno pripravljen manipulirati, lagati, groziti in izsiljevati.

Strategija izsiljevanja Dragana Šolaka in njegovega podjetja United Media je v Sloveniji in Srbiji propadla in je na pravi poti, da se nekaj podobnega zgodi tudi na Hrvaškem. Kot poroča Kurir, naj bi Šolaku zaradi nenasitnih apetitov in umazanih iger na trgu, ravnokar obrnil hrbet A1, hrvaški del skupine A1 Telekom Avstrija. Poznavalci razmer pa še pravijo, da mu bo kmalu hrbet obrnil tudi hrvaški Telekom.

Z enako zahrbtnimi metodami je Šolak na vseh teh trgih povzročil konflikt z glavnimi kabelskimi operaterji, za katere je bil edini izhod iz krempljev njegovega izsiljevanja, prekinitev sodelovanja. Šolakov pogoj za podaljšanje pogodbe je vedno višja cena, kljub temu da je vsebina, ki jo ponuja medtem, znatno osiromašena, ker vanjo ni vlagal. Poleg vsega tega prihaja ultimat, da je potrebno sprejeti celoten paket. Torej, pri športnih kanalih, ki bi morali zagotavljati najbolj privlačno vsebino za uporabnike, je treba kupiti tudi drago oddajanje N1. To je ključna postavka v Šolakovi umazani igri, ki mu služi za premik tržne igre na politično polje in igrati lažni boj za svobodo medijev.

Na Hrvaskem vznika afera United Groupa Foto Kurir

Na Hrvaškem vznika afera United Group (Foto: Kurir)

To je bilo najbolj očitno v primeru Srbije. Šolak je v poskusu, da bi ohranil svoj prevladujoči položaj in razširil svoj vpliv, postavil domače podjetje Telekom Srbija za svojega največjega sovražnika. Šolakovo podjetje je poskušalo sodelovati z domačim Telekomom za ogromen denar pod neugodnimi dodatnimi pogoji in ustaviti širitev Telekoma v mestih, kjer je SBB (United Group) močna. To naj bi storil z nepremišljenim izsiljevanjem, manipulacijo z dejstvi in prevarami. Čeprav se je Telekom Srbija strinjal z visoko ceno kanala, se ni odrekel širitvi na trgu. Kmalu je sledil končni ukaz United Media, da Telekom takoj preneha oddajati N1, Sport Club in druge kanale v lasti njegovega zasebnega podjetja.

Royal Bled golf klub

Srbski milijarder Dragan Šolak je tudi dejanski lastnik Royal Bled golf kluba. (Foto: STA)

Skozi medije United Group in časnika Danas se je proti domačemu podjetju začel pravi lov, vse z namenom uresničitve interesov Šolakovega imperija, ohranjanja prevlade in doseganja ogromnih dobičkov. Šolakov lažni boj za svobodo medijev je bil razkrit v trenutku, ko je najbogatejši srbski tajkun zavrnil ponudbo Telekoma, da bo program N1 brezplačno predvajal v času pogajanj. Šolak je s to potezo le pokazal, da mu sploh ni mar za svobodo medijev, še manj pa za resnico. United Media so v Sloveniji počeli skoraj enake stvari,  zato so se Šolakovi kanali predvajali le na njegovem Telemachu. Preostali trije operaterji, Telekom Slovenija, A1 in T2, so prenehali oddajati njegove kanale in prekinili sodelovanje.

Hrvaški del skupine A1 Telekom Avstria je že prekinil sodelovanje z United Group

Šolak trenutno poskuša na Hrvaškem pripraviti enak teren. A1, hrvaški del skupine A1 Telekom Austria, se ni strinjal s pretirano ponudbo United Media in ni podaljšal sodelovanja pri oddajanju N1, Sport Cluba in drugih medijev v lasti United Group. Po informacijah Kurirja potekajo v isti smeri tudi Šolakova pogajanja s Hrvaškim Telekomom (HT), zato naj bi bili Šolakovi kanali zaradi postavitve nesprejemljivih pogojev kmalu izločeni iz ponudbe Hrvaškega Telekoma.

portal

Srbski poslovnež Dragan Šolak (Foto: United Group/STA)

Ker so si dogodki na omenjenih trgih tako podobni, se pri marsikomu zastavlja vprašanje, ali na Hrvaškem Šolak uporablja tudi metode podkupovanja ljudi v regulatornih organih in konkurenčnih podjetjih, kar sumijo, da je delal v Srbiji. V prejšnjih raziskavah se je Kurir s tem podrobno ukvarjal in na številnih primerih pokazal, da je bilo nešteto ključnih odločitev sprejetih v korist Šolaka in njegovega posla. V nadaljevanju želijo ugotoviti, če je Šolak morda podkupoval tudi na Hrvaškem, in ali je po naključju uredniška politika hrvaškega N1 vedno bolj radikalna pri kritiziranju tamkajšnjih oblasti, da bi izsiljevala politično elito in bi si s tem zagotovila poslovanje izven zakonskih okvirjev. Zaenkrat je nekaj gotovo: “Šolak je znan kot brezvestni človek, ki uredniško politiko svojih medijev prilagaja glede na trenutni gospodarski interes, in ko je njegovo poslovanje ogroženo, usmerja pritisk na vladne strukture.”

20170419 00774101

Predsednik podjetja United Group Dragan Šolak in nekdanji predsednik vlade Miro Cerar (Foto: STA)

Kot pišejo, Šolak na neuspešna pogajanja z dvema največjima hrvaškima operaterjema, pripravlja še eno izsiljevanje. Njihovi viri razkrivajo, da bo United Media grozil operaterjema A1 in HT z odvzemom pravice do predvajanja Nove TV, ki je prav tako v njegovi lasti. Na ta način bi jih poskušal izsiljevati pri nakupu celotnega paketa United Media. Gre očitno za potezo iz obupa, saj so se privlačne televizijske vsebine medtem preselile drugam. Tako je A1 objavil, da je Šolakovo podjetje postavilo “nesprejemljive pogoje za podaljšanje pogodbe” in da svojim uporabnikom ne bo več mogoče zagotavljati TV-storitev “pod enako ugodnimi pogoji”. Zato omenjenih kanalov A1, od 29. marca ne bo več ponujal, je pa ta operater s pogodbo o oddajanju športnega kanala Arena poskrbel, da svojim uporabnikom zagotavlja najbolj privlačne športne vsebine.

United group trdi, da so A1 ponudili enake pogoje, A1 je gledalce obvestil, da omenjenih programov več ne bo predvajal

Ta primer znova jasno kaže, kako United Media manipulira z dejstvi. Objavili so namreč izjavo, v kateri zatrjujejo, da operaterju A1 ponujajo enake pogoje kot prej. Po drug plati je A1 presenetil s svojo odločitvijo, da ni podaljšal pogodbe o distribuciji kanalov, zlasti ob upoštevanju, da so jim ponujali popolnoma enake pogoje, ki so veljali do zdaj,  so sporočili iz United Group.

A trditve Šolakove družbe so se kmalu izkazale za sporne, kar je mogoče sklepati iz javne objave A1: “Nova, bolj ekskluzivna in atraktivna ponudba športnih programov bo hkrati nadomestila kanale Sport Club, ki jih od 29. marca ne bo več v ponudbi. Kljub vsem našim prizadevanjem, da bi zagotovili nadaljevanje predvajanja teh kanalov, je lastnik TV pravic z izgubo nekaterih atraktivnih tekmovanj postavil nesprejemljive pogoje za podaljšanje pogodbe. Če bi jih sprejeli, zagotavljanje televizijskih storitev našim strankam pod enako ugodnimi pogoji ne bi bilo več mogoče,” pravi A1.

Sara Rančigaj

Foto STA/United Ground
Izvor/Avtor Nova24.si