Iz lokalnih medijev

Ford v Nemčiji: 2900 delavcev odpuščenih zaradi prehoda na elektriko

V avtomobilski industriji se odvija ena največjih preobrazb v zadnjih letih. Ameriški avtomobilski proizvajalec Ford je skupaj s sindikati v Nemčiji sklenil dogovor o odpuščanju 2900 delavcev do konca leta 2027. Ta dogovor vključuje možnost delnih upokojitev in izplačilo visokih odpravnin, s čimer želijo ublažiti socialne posledice. Ford načrtuje zmanjšanje števila zaposlenih predvsem zaradi prehoda k proizvodnji električnih vozil.

Predstavniki Forda in sindikata IG Metall so vsebino dogovora že predstavili več tisoč delavcem, ki bodo o njem še glasovali. Dogovor med drugim predvideva izplačilo odpravnin ter možnosti delne upokojitve za zmanjšanje števila zaposlenih. Ford bo prav tako vzpostavil finančno varnostno mrežo za primer propada njihovih podružnic v Nemčiji.

“Odpuščanja temeljijo predvsem na prostovoljnih odhodih. Odpravnine so radodarne in bistveno boljše kot sicer v avtomobilski industriji,” je dejal član sveta delavcev Benjamin Gruschka.

Stavke in zgodovinski kontekst

Napovedi odpuščanj so že maja letos sprožile prvo stavko v skoraj sto letih v Fordovih tovarnah v nemškem Kölnu. Fordova tovarna v Kölnu, odprta leta 1930, je ena izmed najstarejših, kar še dodatno poudarja resnost situacije.

Lani novembra je Ford napovedal zmanjšanje delovnih mest po Evropi za 4000, od tega 2900 v Nemčiji. V Nemčiji trenutno zaposlujejo 11.500 ljudi, medtem ko jih je bilo leta 2018 še 20.000. Ford je leta 2023 v Nemčiji zaključil proizvodnjo vozil z motorji z notranjim zgorevanjem, da bi se osredotočil na električna vozila. V posodobitev nemških obratov so vložili skoraj dve milijardi evrov, kar pa še vedno ni prineslo pričakovanih rezultatov zaradi težav na nemškem trgu električnih vozil.

Razlogi za odpuščanja in prihodnost

Osrednji razlog za odpuščanja je preusmeritev Forda k električnim vozilom. Kljub velikim naložbam v posodobitev obratov in prehod na novo tehnologijo, se Ford še vedno sooča z izzivi na nemškem trgu električnih vozil. Težave vključujejo tako nezadostno povpraševanje kot tudi konkurenčne pritiske, kar je Ford prisililo k drastičnim ukrepom.

Fordov načrt zmanjšanja delovne sile je del širše strategije prestrukturiranja, s katero želijo povečati konkurenčnost v hitro razvijajočem se sektorju električnih vozil. Kljub težavam, s katerimi se trenutno soočajo, Ford ostaja zavezan svoji dolgoročni viziji in prepričan o uspehu prehoda na električna vozila.

 

Spletno uredništvo Naša Ljubljana

Povezane objave

Back to top button