GospodarstvoSvet

Kazni za avtomobilske velikane zaradi kartelnega dogovarjanja

EU oglobila 15 avtomobilskih velikanov zaradi kartelnega dogovarjanja

Evropska komisija je izdala odločbo, ki zahteva plačilo skupne globe v višini 458 milijonov evrov od petnajstih največjih proizvajalcev avtomobilov in Evropskega združenja proizvajalcev avtomobilov (ACEA). Razlog? Kartelno dogovarjanje glede recikliranja vozil. Vsa vpletena podjetja so priznala svojo vpletenost in se odločila za poravnavo, kar so danes sporočili iz Bruslja.

Odločni ukrepi Evropske komisije

Izvršna podpredsednica Evropske komisije Teresa Ribera, je v sporočilu za javnost poudarila, da so “odločno ukrepali proti podjetjem, ki so se dogovarjala za preprečevanje konkurence na področju recikliranja.” Med kaznovanimi podjetji so znana imena, kot so BMW, Ford, Stellantis, Volkswagen, Toyota, Suzuki, Volvo, Honda, Renault, Mitsubishi, Mazda, Hyundai, Jaguar Land Rover, Mercedes-Benz in Opel. Ta podjetja naj bi se več kot 15 let usklajevala, da bi se izognila plačilu razstavljavcem avtomobilov.

Skriti vpliv na cenovno politiko

Dogovarjanje je vključevalo tudi odločitev, da ne bodo oglaševali, koliko vozila je mogoče reciklirati, predelati in ponovno uporabiti ter koliko recikliranega materiala je bilo uporabljenega v novih avtomobilih. Evropsko združenje proizvajalcev avtomobilov (ACEA) je po pojasnilih Bruslja delovalo kot posrednik, ki je organiziral srečanja in stike med proizvajalci, s čimer je še dodatno onemogočalo konkurenco.

Mercedes-Benz kot žvižgač

Posebno mesto v tej zgodbi ima Mercedes-Benz, ki je razkril kartelno dogovarjanje in zaradi sodelovanja z organi prejel imuniteto, s čimer se je izognil 35 milijonov evrov visoki globi. V skladu s predpisi EU morajo imeti lastniki avtomobilov možnost, da stare ali poškodovane avtomobile, ki niso več primerni za uporabo, brezplačno oddajo v razstavljanje, po potrebi pa morajo račun prevzeti avtomobilski proizvajalci.

Pravila EU o recikliranju

Poleg tega morajo biti kupci avtomobilov obveščeni o učinkovitosti recikliranja novih avtomobilov. Ta pravila so ključna za spodbujanje trajnostnih praks v avtomobilski industriji, ki je že dolgo časa pod drobnogledom zaradi okoljskih vplivov. Evropska komisija si prizadeva za bolj čist, pravičen in konkurenčen prehod v prihodnost, kar se odraža v njihovih strogih ukrepih proti kartelnim dogovorom.

 

Spletno uredništvo

Povezane objave

Back to top button