Iz lokalnih medijev

Prvi merilniki varnostne razdalje v Sloveniji že delujejo!

V Borovcih, Selnici ob Dravi in Slovenj Gradcu so minuli teden postavili prve merilnike varnostne razdalje, ki jih je razvila Agencija za varnost prometa (AVP). Gre za preventivni ukrep, ki bo opozarjal voznike na pravilno varnostno razdaljo, saj neustrezna varnostna razdalja predstavlja enega izmed petih najpogostejših vzrokov prometnih nesreč. Medtem ko merilniki že izvajajo prikrite meritve, bodo v Borovcih prvič opozarjali voznike ta konec tedna, preostala dva pa sredi maja. Cilj projekta je izboljšanje prometne varnosti na kritičnih odsekih slovenskih cest.

Merilniki, ki jih je postavila AVP, niso zasnovani kot represivni ukrep, temveč kot sredstvo za ozaveščanje in izobraževanje voznikov o pomenu vzdrževanja ustrezne varnostne razdalje. Sistem sestoji iz kamere z računalnikom in prikazovalnika, ki voznike opozarja, ko se približajo vozilu pred njimi na manj kot dve sekundi. Kamera zazna vozilo in izračuna časovno razliko med dvema zaporednima voziloma. Če je ta čas prekratek, prikazovalnik opozori voznika na potrebo po povečanju razdalje.

Statistični podatki podkrepljujejo potrebo

Po podatkih AVP je bilo med letoma 2022 in 2025 zabeleženih 6.158 prometnih nesreč zaradi neustrezne varnostne razdalje. Med temi nesrečami je umrla ena oseba, 76 pa jih je bilo huje poškodovanih. Prav zaradi teh zaskrbljujočih statistik je AVP pristopila k uvedbi merilnikov kot preventivnega ukrepa za izboljšanje varnosti na cestah.

Pozitivni rezultati in prihodnji načrti

Prvih nekaj mesecev delovanja merilnikov je pokazalo, da se je varnostna razdalja na nekaterih območjih povečala za 30 do 35 odstotkov. Čeprav je učinkovitost kasneje nekoliko upadla, ostaja izboljšanje na ravni četrtine, kar agencija ocenjuje kot pomemben korak v pravo smer. Na podlagi teh rezultatov AVP razmišlja o širitvi projekta na več slovenskih občin, podobno kot pri uspešnem projektu prikazovalnikov hitrosti.

Anonimizacija podatkov in analiza

Zbrani podatki merilnikov bodo uporabljeni za analitične namene, kar bo omogočilo boljše razumevanje prometnega vedenja in prispevalo k nadaljnjim infrastrukturnim izboljšavam. AVP zagotavlja, da so vsi podatki anonimizirani, kar pomeni, da ne bodo povezani s posameznimi vozniki, ampak bodo služili zgolj za statistično obdelavo in izboljšanje prometnih ukrepov.

 

 

Spletno uredništvo Toti Maribor

Povezane objave

Back to top button