Iz lokalnih medijev

Miro Cerar: Bo referendum o obrambnih izdatkih vir nesoglasij v koaliciji?

V luči predvolilnega obdobja v Sloveniji je Miro Cerar, nekdanji premier in zdajšnji dekan ljubljanske Pravne fakultete, izrazil pomisleke glede pobude za posvetovalni referendum o obrambnih izdatkih, ki ga je predlagala koalicijska Levica. Ta pobuda, ki jo je Cerar označil kot močno potezo, bi lahko prinesla težave za vlado in napovedala razkol v koaliciji. Referendum bi se lahko izvedel v Sloveniji, kjer so občutljive teme, kot sta obramba in denar, prav v ospredju političnih razprav.

V času pred volitvami so referendumi postali ključno sredstvo za merjenje političnih moči. Poleg pobude o obrambnih izdatkih visi grožnja referenduma še nad pokojninsko reformo. Cerar meni, da bo opozicija izkoristila vsako priložnost za oslabitev vlade. Poudarja, da bo vlada, če bo državni zbor razpisal referendum, morala močno lobirati za prepričanje državljanov v povečanje teh izdatkov.

“Če bo prišlo do referenduma, bo vlada morala zelo močno lobirati, da bi prepričala državljane v povečanje teh izdatkov. Kajti vemo, da sta v Sloveniji obramba in denar občutljivi temi,” pravi Cerar.

Notranja nesoglasja in zakonodajni izzivi

Vlada Roberta Goloba se poleg vprašanja obrambnih izdatkov sooča tudi z drugimi izzivi. Napovedane reforme, ki prihajajo v zadnjem letu mandata, lahko povzročijo nesoglasja znotraj koalicije. Cerar izpostavlja, da se zaradi predvolilnega boja lahko pojavijo večje nesoglasja pri sprejemanju novih zakonov.

“Težava pri reformnih zakonih je, da se že začenja predvolilni boj in se lahko tudi znotraj koalicije pojavijo večja nesoglasja, kot bi se morda prej,” opozarja Cerar.

Opozicijska strategija in zakonodajni izzivi

Opozicija bo zelo verjetno nasprotovala vladnim rešitvam, kar lahko zaplete sprejemanje zakonov. Cerar poudarja, da bi volivci težko presodili uspešnost reform, če bi bile predložene tik pred volitvami. Poleg tega se vlada sooča s težavami zaradi slabe priprave zakonodaje, kar se kaže v številu amandmajev, vloženih na zakone, kot je zakon o medicinski rabi konoplje.

“Zakon o konoplji je značilen problem, ko je na relativno majhno število členov vloženih sto amandmajev, in to celo koalicijskih,” poudarja Cerar.

Ustavnost in zakonodajne težave

Zakonodajnopravna služba državnega zbora pogosto opozarja na ustavnost predlagane zakonodaje. Pri zakonu o oploditvi z biomedicinsko pomočjo je bilo opozorjeno, da so nekatere rešitve šle prek meje odločbe ustavnih sodnikov. Cerar meni, da bi lahko v tem primeru sledili resni zapleti.

“Opozicija bo to želela izkoristiti za kritike, in če bi se tu pojavila zahteva za referendum, bo treba skrbno pravno pretehtati, kako obravnavati zadevo,” dodaja Cerar.

Referendumska senca nad zakonodajo

Po zadnjem referendumu, ki je preprečil zakon o dodatku k pokojnini za izjemne dosežke, se zdi, da referendumska grožnja visi nad vso zakonodajo. Cerar opozarja, da opozicija ne bo oklevala izkoristiti slabosti vlade za preprečitev sprejetja zakonov pred volitvami.

“Načelno gledano bi bilo prav, da dobri zakoni ne bi bili predmet referenduma. Ker pa vidimo, da zakonodaja sproža vprašanja, ni mogoče a priori biti proti referendumskim pobudam,” zaključuje Cerar.

Referendum o pokojninski zakonodaji, ki ga omenja del sindikatov, je po Cerarjevi oceni pravno dopusten. Čeprav se ustavne prepovedi nanašajo na davke in druge dajatve, gre pri tem za širšo vsebino, ki zahteva dialog.

 

Spletno uredništvo Naša Dolenjska

Related Articles

Back to top button