Iz lokalnih medijev

Delavci Hita v boju za pet milijonov neizplačanih napitnin

V igralniški družbi Hit se je okoli 300 zaposlenih odločilo za pravno bitko, s katero od podjetja zahtevajo pet milijonov evrov neizplačanih napitnin. Spori so se začeli zaradi domnevno nepravične delitve napitnin, ki naj bi bila v nasprotju z zakonom. Delavci trdijo, da so napitnine prejemali le nekateri zaposleni, medtem ko so drugi ostali brez, in so zato sprožili individualne delovne spore na delovnem sodišču.

Že pred štirimi leti je eden izmed zaposlenih v Hitovem Mondu v Šentilju skupaj s sodelavci začel spor glede delitve napitnin. Po številnih pritožbah je višje delovno in socialno sodišče razsodilo, da je priloga, po kateri v Hitu delijo napitnine, neskladna z zakonom o igrah na srečo.

Čeprav je sodišče že razsodilo v korist delavcev, Hit še vedno uporablja staro metodo delitve napitnin. Zaradi tega je najprej 80 zaposlenih iz Šentilja sprožilo delovne spore, zdaj pa se jim je pridružilo še več delavcev.

Stališče sindikata in zahtevki zaposlenih

Erika Birsa iz sindikata GIZ HIT je pojasnila, da delavci zahtevajo poplačilo za zadnjih pet let, ko niso prejeli napitnin, čeprav so do njih upravičeni. Skupni zahtevek zaposlenih znaša skoraj pet milijonov evrov, kar pomeni približno 16.000 evrov na zaposlenega.

»Mi smo mnenja, da vsi delamo za isto podjetje, in da bi morali biti vsaj v nekem delu deležni napitnine,« je poudarila Birsa.

Poziv za mirno rešitev in stališče uprave

Uprava Hita trdi, da so napitnine v tem času delili skladno s podjetniško kolektivno pogodbo in da so zahtevki tožnikov neutemeljeni. Kljub temu izražajo željo po mirni rešitvi spora in so v procesu pogajanj za spremembo kolektivne pogodbe o plačah in drugih prejemkih delavcev.

Rok Sambolec, zastopnik sindikata zaposlenih, je za televizijo POP TV sporočil, da bodo sodbo spoštovali, način izvedbe pa bodo določili na generalnem zboru prihodnjo sredo.

Izzivi in prihodnost delitve napitnin

V zadnjih petih letih je Hit prejel 25 milijonov evrov napitnin, ki so jih razdelili med igralničarje na igralnih mizah, avtomatih, blagajnah in med igralniške receptorje. Ta delitev pa sedaj postavlja vprašanja o pravičnosti in zakonitosti.

Sindikat upa, da bodo s tožbami uspeli doseči pravično razdelitev napitnin in poplačilo za pretekla leta, medtem ko uprava Hita išče rešitve, ki bi zadovoljile vse vpletene strani.

 

 

Spletno uredništvo Toti Maribor

Povezane objave

Back to top button