V naselju Loke še uradno odprli nov most čez Krko #foto

V naselju Loke v Občini Straža so prejšnji teden uradno predali namenu novozgrajeni leseni most čez reko Krko, ki po obliki sledi mostu iz leta 1958, a je sodobnejši, širši, z bogatejšo ograjo in ponoči osvetljen. Most sta v uporabo simbolično predala župan Občine Straža Dušan Krštinc in direktorica sevniškega podjetja Rafael d. o. o. Marija Možina.
Projekt, ki je bil zaradi zahtevnega temeljenja in visokega vodostaja reke večkrat oviran, je bil po navedbah občine zaključen konec oktobra. Zaradi dodatnih del na temeljenju, kjer so morali gradbinci vgraditi armiranobetonske pilote, se je vrednost projekta povečala z 1.092.000 na 1.305.000 evrov z DDV, čas izgradnje pa se je podaljšal za približno dva meseca.
Pogodba z izvajalcem del je bila podpisana 22. oktobra 2024, gradnja pa se je pričela 17. februarja letos. Po terminskem načrtu bi moral biti most dokončan do konca avgusta, a so spomladanske in poletne poplave Krke večkrat prekinile dela.
»Najzahtevnejša so bila dela v strugi. Dolgotrajno deževje in visok vodostaj sta večkrat poplavila gradbišče, testne vrtine pa so pokazale, da je zaradi glinenih žepov v tleh potrebno zahtevnejše temeljenje,« je pojasnil župan Dušan Krštinc. Zaradi tega so se odločili za temeljenje z armiranobetonskimi piloti, ki v povprečju merijo pet metrov, najdaljši pa kar 20,5 metra.
Direktorica podjetja Rafael Marija Možina je dodala, da je sprememba tehnologije zahtevala reorganizacijo gradbišča in dodatno koordinacijo izvajalcev, kar je vplivalo na podaljšanje roka izvedbe in rahlo podražilo gradnjo. Kljub temu so bila vsa nadaljnja dela na jekleni in leseni konstrukciji opravljena brez posebnosti in v skladu z vsemi tehničnimi standardi.
Most, ki je bil v celoti dokončan 24. oktobra, uporabno dovoljenje pa je bilo izdano 4. novembra, meri 105,8 metra, širina vozišča pa znaša 4,3 metra, kar je za meter več kot pri prejšnjem mostu. Niveleta je dvignjena za 0,6 metra, razpon med podpornimi stebri pa povečan s 6,3 na 9,6 metra. Namesto 15 podpornikov ima zdaj most le 10, vgrajenih pa je bilo približno 165 m³ lesa, 220 m³ betona, 32 ton železa in 50 ton jeklenih montažnih elementov.
Nosilnost mostu ostaja 2,5 tone, promet pa bo še naprej potekal izmenično enosmerno. Zaradi dviga nivoja mostu so ustrezno uredili tudi cestne navezave na obeh straneh, kar je stalo dodatnih 47.500 evrov z DDV.
»Most v Lokah je že šesti tovrstni projekt našega podjetja, na katerega smo zelo ponosni. Zaradi betonskih pilotov in jeklene podkonstrukcije je njegova pričakovana življenjska doba 30 do 50 let, hrastov les bo zdržal še mnogo dlje, vsakih deset let pa bo treba obnoviti vozno površino iz smrekovine,« je pojasnila Možina.
Leseni most v Lokah predstavlja pomemben element etnološke dediščine ob reki Krki. Posebej lepo zažari ponoči, ko je osvetljen in poudari značilno podobo kraja, so še sporočili iz Občine Straža.
Spletno uredništvo Naša Dolenjska



