Prvi električni avtobus v Krškem: Korak k čistejši prihodnosti

Mestna občina Krško je včeraj doživela pomemben dogodek, ko so slovesno predstavili in predali v uporabo prvi električni mestni avtobus, ki bo namenjen mestnim linijam. Ta korak predstavlja pomembno pridobitev za bolj trajnostno in okolju prijazno mobilnost v Krškem. Na uvodni vožnji po mestu so se županu Mestne občine Krško, Janezu Kerinu, pridružili tudi direktor družbe HESS Bogdan Barbič, glavni izvršni direktor družbe Nomago Miha Tavčar ter drugi pomembni gostje.
Župan Janez Kerin je medijem pojasnil, da sta z vzpostavitvijo električnega avtobusa na voljo tudi novi mestni avtobusni liniji – zelena in bela. »Z uvedbo teh linij bomo skrajšali interval prihodov avtobusov na pol ure,« je izpostavil župan in dodal, da se bo vozni red v prihodnosti prilagajal glede na potrebe občanov. S tem bodo prebivalci Krškega deležni boljše in dostopnejše javne prevozne storitve.
Ponos in inovacija v avtobusnem prometu
Miha Tavčar, direktor družbe Nomago, je poudaril pomen te pridobitve, saj gre za prvi električni avtobus v njihovem sistemu upravljanja. »Ponosni smo, da ga uvajamo prav v Krškem,« je dejal Tavčar. Električni avtobus predstavlja pomemben korak v smeri zmanjševanja emisij in izboljšanja kakovosti zraka v mestu.
Podpora lokalnih energetskih podjetij
Direktor HESS-a Bogdan Barbič je pojasnil, da sta lastnika podjetja, GEN energija in Holding Slovenske elektrarne, odstopila del proizvedene energije za brezplačno polnjenje avtobusa na polnilnici pri Hidroelektrarni Krško. To pomeni, da bo avtobus polnjen s čisto hidroenergijo, kar dodatno prispeva k njegovemu okolju prijaznemu profilu.
Finančna podpora in projektna integracija
Skupni stroški nakupa električnega avtobusa, vključno s polnilnico in gradbenimi deli za priklop, so znašali 487.006 evrov z DDV. Mestna občina Krško je za ta namen pridobila skoraj 80 % sofinancerskih sredstev iz mehanizma celostnih teritorialnih naložb (CTN) v višini 381.460 evrov, preostanek pa je zagotovila sama. Ta projekt je sestavni del širšega projekta obnove ceste CKŽ – G1-5 (II. faza), ki si prizadeva za izboljšanje pogojev za trajnostno mobilnost.
Trajnostna mobilnost in dostopnost
Električni avtobus, ki vozi na hidroenergijo iz hidroelektrarn na spodnji Savi, bo dnevno prevozil 21 krogov po 12 kilometrov, kar pomeni skupno 252 kilometrov. Prvi teden bodo potniki avtobus uporabljali brezplačno, nato pa bo cena enkratne vozovnice znašala 0,50 evra, mesečne 10 evrov in letne 100 evrov. Upokojenci bodo imeli brezplačen prevoz, dijakom in študentom pa bo država subvencionirala vozovnice.
Spletno uredništvo Naša Dolenjska
 
				


