Fructal praznuje 80 let: Tradicija, inovacije in družbena odgovornost

Fructal, eno izmed vodilnih slovenskih podjetij v proizvodnji sokov in sadnih izdelkov, v letošnjem letu praznuje izjemnih 80 let. Od svojih začetkov v opuščeni tekstilni tovarni do mednarodno priznane blagovne znamke, je Fructal zgradil zgodbo o vztrajnosti, prilagodljivosti, kakovosti in tesnem povezovanju s slovensko naravo ter sadjarji.
Podjetje Fructal je bilo ustanovljeno 5. oktobra 1945 v Ajdovščini kot Pokrajinsko podjetje za izvoz in predelavo sadja. Pet delavcev je v zgradbi nekdanje tekstilne tovarne začelo z žganjekuho, sčasoma pa so razširili program na druge sadne izdelke. Prvotno ime podjetja je bilo Flores – sadno-likerski kombinat Ajdovščina, vendar je blagovna znamka Fructal hitro prevladala.
V šestdesetih in sedemdesetih letih je Fructal pomembno vlagal v tehnologijo in infrastrukturo. Vključena so bila vlaganja v gradnjo novih proizvodnih prostorov, bazene za pulpe in kaše, modernizacijo opreme za polnjenje pijač ter uvedbo novih linij in embalaže, kot sta steklena in Tetra Brik embalaža.
Razširitev proizvodov in inovacije
Danes Fructal ponuja široko paleto izdelkov, vključno z Frutek otroškimi sadnimi pireji, Frutabela sadnimi rezinami, Fruc sokovi, ledenim čajem, različnimi sadnimi omletami, alkoholnimi pijačami in še več. Pomemben korak je bil razvoj izdelkov z višjo vrednostjo za potrošnike, kot so izdelki brez dodanega sladkorja, bio-izdelki in funkcionalne pijače. Prav tako so uvedli embalažo “on the go” in se zavezali k trajnostnim pristopom pri oblikovanju embalaže.
Vloga v slovenskem sadjarstvu
Fructal je že dolgo največji odkupnik slovenskega sadja. Leta 2024 je od slovenskih kmetov odkupil več kot 1.676 ton domačega sadja, vključno s 1.530 tonami jabolk. To kaže na močno navezo podjetja na domače pridelovalce. Iniciative, kot je “100 % slovensko jabolko” (Fructal Superior), poudarjajo pomen porekla in sledljivosti surovin.
Finančno stanje in lastništvo
V letu 2024 je Fructal zabeležil prihodek okoli 47,5 milijona evrov in neto dobiček približno 2,7 milijona evrov, kar predstavlja 37 % rast glede na prejšnje leto. Podjetje je vlagalo v izboljšanje produktivnosti, povečanje proizvodne zmogljivosti, trajnost in izboljšanje delovnih pogojev. Med novimi investicijami so proizvodna linija za pijače v vrečkah in nova linija za pakiranje.
Od leta 2011 je Fructal del skupine Nectar iz Srbije, ki je večinski lastnik. Čeprav se je lastništvo spremenilo, to ni upočasnilo razvoja podjetja.
Osmih desetletjih tradicije in prihodnji izzivi
Ob praznovanju 80. obletnice Fructal poudarja svojo predanost kakovosti, trajnosti in lokalnosti. “Made in Slovenia” ostaja ključni atribut za slovenske potrošnike. Velik poudarek je na uporabi trajnostnih materialov, reciklirane embalaže in sodelovanju s slovenskimi pridelovalci sadja.
Podjetje se sooča z izzivi, kot so spreminjajoče se potrošniške navade, naraščajoči stroški surovin in energije ter mednarodna konkurenca. Inovacije ostajajo ključ do uspeha v prihodnosti.
Fructal je skozi svojo 80-letno zgodovino ohranil svojo identiteto kot slovenska blagovna znamka. Kljub spreminjajočemu se okolju in globalnim izzivom Fructal ostaja zvest svojim koreninam in pogumno stopa v prihodnost. Njihova zgodba je še vedno živa, s sokovi, okusnimi sadnimi rezinami in zaupanjem potrošnikov.
Spletno uredništvo Goriške novice