Informer
Spletni posrednik informacij

Koliko RTV Slovenija časti finančnih sredstev osrednjim medijem v službi bivšega režima? Poglejte si te šokantne številke!

0

RTV Slovenija je od leta 2003 plačala Slovenski tiskovni agenciji že več kot dva milijona evrov davkoplačevalskega denarja. Samo letos že malce nad 89 tisoč evrov! Ob koncu članka si lahko ogledate še zanimive fotografije zaslužkov iz lanskega leta.

 

V zadnji Tarči so spet problematizirali »oglaševalska sredstva« medijem Domovina (Zavod Iskreni), Demokracija (Nova obzorja) in »marginalnemu in nepomembnemu mediju« E-Maribor. Tako so delali iz muhe slona za zneske v višini med pet do deset tisoč evrov vrednost oglaševalskih pogodb s strani Pošte Slovenije, Telekoma in Holdinga slovenskih elektrarn. A ustvarjalci Tarče so pozabili, da prav RTV Slovenija eden izmed bistvenih dejavnikov, da slovenski dominantni mediji lahko preživijo na trgu. Le Petričevo Delo je letos prejelo 36.475,25 evrov, od leta 2003 pa že 1.290.148,45 evrovVse to se financira iz  žepov državljanov, RTV naročnikov, ki jim letno namenijo malce manj kot 100 milijonov evrov  denarja. Rešitev je samo ena tako za RTV kot vse ostale državne ustanove. Česi res zaposleni želijo imeti naročen medij, naj si ga sami častijo od svoje plače. Prepiri bi izginili v sekundi.

Prav lepo je opazovati, ko se slovenskim dominantnim medijem vrnejo njihova »odkritja« kot bumerang. To se bo lepo prikazalo v nadaljevanju članka. Ali vas zanima, kako RTV Slovenija vsako leto pridno financira slovenske »javne, pluralne in neodvisne« medije. Vsaj tako prodajajo zgodbico slovenski javnosti. Vendar vsak boljši poznavalec zelo dobro ve, da brez teh finančnih prilivov bi vsi osrednji mediji v službi bivšega režima v Sloveniji zelo tanko piskali.

Časnik Delo je v letošnjem letu prejel 36.475,25 evrov, od leta 2003 pa 1.290.148,45 evrov. Dnevnik v lasti tranzijskega »cara« Bojana Petana 23.258,65 evrov, od leta 2003 so prejeli 518.852,11 evrov. Mariborski Večer ni tako priljubljen pri zaposlenih na nacionalnem mediju, saj je do sedaj prejel le 2.218,89 evrov. Od leta 2003 pa 335.531,37 evrov. Bomo videli, koliko bo novi lastnik Večera, Martin Odlazek zaslužil na račun nacionalnega medijskega servisa. Mladina, ki je pred kratkim zamenjala svojega lastnika po poročanju Dela je do sedaj v letošnjem letu prejela 12.347,82 evrov, od leta 2003 pa 236.124,22 evrov.

 

Poglejmo si še primorski dnevni časnik Primorske novice. Tudi ta je pristal v Odlazkovem medijskem imperiju. Letos so po naročninah prejeli 6.733,17 evrov, od leta 2003 pa 277.733,66 evrov. Do leta 2020 je Odlazek le preko družbe Salamon pobral 484.076,06 evrov s strani različnih “naročnin.”


				Direktor STA Bojan Veselinovič in Martin Odlazek. (Foto: Facebook)			Direktor STA Bojan Veselinovič in Martin Odlazek. (Foto: Facebook)

Časnik Finance, nekateri mu tudi rečejo uradno glasilo Boruta Jamnika, enega osrednjih likov v slovenskem tranzicijskem omrežju so v letošnjem letu prejeli 20.501,29 evrov, od leta 2003 pa 502.193,44 evrov.

Ne smete pa pozabiti dodati osrednjim medijem tranzicijskega omrežja vsem »ljubo« Slovensko tiskovno agencijo. Mogoče se spomnite prispevka novinarke Nataša Marković v Tarči, ko je povedala, da vsak »resen« novinar vsako jutro prvo pogleda STA. Sorry, Aleksandra, avtor članka poleg #Prava (prej Nova24tv) pogleda prvo še Požareport in Necenzurirano.

 

To se kaže tudi na finančnih sredstvih STA s strani Natašinih vodilnih mož na javnem servisu. Le ti so v letošnjem letu do sedaj prejeli 89.800,80 evrov, od leta 2003 pa 2.160.736,82 evrov.

 

Poglejmo si še drugače misleče medije, ki jih ustvarjalci Tarče zelo radi poimenujejo grdo in slabšalno »marginalni mediji«. Radio Ognjišče je od leta 2003 prejel vsega 463,89 evrov, časnik Družina 17.326,24 evrov, založba Nova obzorja 10.969,51 evrov in Lanaka media (izdajatelj medija Požareport) vsega 59,97 evrov. Če seštejemo skupaj, so ti mediji prejeli vsega skupaj mizernih 28.819,61 evrov od leta 2003.

Zato je vsem jasno, zakaj RTV Slovenija lovi majhne spletne medije, ki ne tulijo v isti rog. Žalostno je, da jim vodilni, predvsem na informativnem programu ne izkazujejo toliko spoštovanja, da bi jih obravnavali enakovredno.

Prav financiranje točno določenih medijev, močno povezanih z levo politično opcijo, se ne sme ustaviti za nobeno ceno. RTV Slovenija je le ena izmed mnogih državnih ustanov, ki omogoča dominantnim medijem v lasti tranzicijskih tajkunov lagodno preživetje. Ali ste pozabili že na cirkus iz letošnjega marca, ko Radio Študent po dolgih desetletjih ni dobil dela sredstev na razpisu? Takrat so v zrak skočili vsi levičarski mediji in razglasili, da je v Slovenji konec demokracije in svobode medijev. Vse to je le še ena luštna pravljica za lahko noč za naivno slovensko rajo.


				Predsednik upravve časopisa Dnevnik Bojan Petan. (Foto: Facebook)			Predsednik uprave časopisa Dnevnik Bojan Petan. (Foto: Facebook)

Zato se ne smete čuditi, ko del slovenske javnosti glasno zahteva, da se obvezni mesečni prispevek za plačevanje RTV Slovenija spremeni v prostovoljnega. Ja, in na koncu bo spet »kriv Janša«. Itak.

 

Luka Perš

Izvor/Avtor Prava.si
Objavite komentar